Ik help je graag met en
aan een vitale strategie
Retailstrategie
Klanten hebben volop keuze waar, wanneer en hoe zij hun aankopen doen. Hoe bepaal je een strategie waarmee je klanten nu, en in de toekomst aan je bindt en waarmee je jouw retailonderneming succesvol maakt én houdt?
Vitality Retail gelooft in een vitale strategie, oftewel een strategie die zich kenmerkt in wendbaarheid en een effectieve strategie-executie met volledige betrokkenheid van alle medewerkers. Vitality Retail helpt graag bij deze strategie, vanaf ontwikkeling tot en met implementatie en borging.
Retailstrategie in veranderende marktomstandigheden
De retail is continu in ontwikkeling. De markt en de omstandigheden en de behoeften van klanten veranderen continu. Naar welke winkel klanten gaan en welke aankopen er worden gedaan, daar heb je invloed op.
Hoe zorg je ervoor dat jouw retailbedrijf de komende jaren succesvol blijft in deze continu veranderende markt? Dat leg je vast in een vitale strategie.
Een strategie die wendbaar is en effectief in de strategie-executie met volledige betrokkenheid van al je medewerkers, zonder daarbij de langetermijnvisie uit het oog te verliezen.
Mensgerichte retailstrategie
Binnen de retail draait het om mensen. De mensen die het kopen, de mensen die het verkopen en de mensen die het mogelijk maken. Een retailstrategie die alleen gebaseerd is op cijfers en modellen, gaat voorbij aan de essentie van retail: de menselijke factor.
Hierin is de aanpak van Vitality Retail onderscheidend vergeleken met de aanpak van andere retailadviesbureaus. Ja, data is belangrijk. Maar Vitality Retail stelt de mens voorop. Een goede strategie is geen top-down strategie, maar een strategie met een ziel. Het gaat erom wat mensen doen, wat ze geloven en waar ze voor willen gaan. Het gaat over snappen, geloven en kunnen. Bij het opstellen van een vitale strategie, luistert Vitality Retail naar verschillende stakeholders voor een breed gedragen strategie. Zo zal de strategie beter tot uitwerking komen in de praktijk.
Waar liggen jouw strategische uitdagingen?
Loop je tegen strategische uitdagingen aan? Vitality Retail helpt ondernemers en franchisenemers en retailformules en -merken met strategische vraagstukken.
Zo helpt Vitality Retail onder andere bij een strategie in de volgende situaties:
- Sterke concurrentie
- Achterblijvende resultaten
- Integratie na fusie of overname
- Benodigde (cultuur)verandering
- Implementeren van innovaties
- De wens om nieuwe markten aan te boren
- De wens om uit te breiden
- Wijziging van formule
- Het opstellen van een lokaal beleid
Wat jouw strategische uitdaging ook is, Vitality Retail kan zich goed verplaatsen in jouw situatie en heeft de juiste kennis en ervaring om een vitale retailstrategie neer te zetten.
Waarom Ralf Simons
bij de bepaling van jouw strategie?
Vitality Retail, Ralf Simons, heeft ruim 25 jaar ervaring op het gebied van retailmanagement, bij onder andere Albert Heijn, Super de Boer, Jumbo en DekaMarkt.
Een ijzersterke, toekomstbestendige retailstrategie?
Met ruim 25 jaar ervaring op het gebied van retailstrategieën, is Vitality Retail de retailexpert voor een succesvolle vitale strategie. Waarmee kan ik jou helpen?