Ik stel me graag
even aan je voor
Over Vitality Retail
Vitality Retail ondersteunt retailbedrijven op consultancy-, project- of interimbasis bij strategische vraagstukken. Dit zowel voor retailformules en -merken als ook voor franchisenemers van retailformules. Vitality Retail helpt met en aan een vitale strategie voor een succesvolle toekomst van uw retailbedrijf.
Missie
Mijn passie voor retail begon al toen ik jong was. Ik kom uit een ondernemersfamilie en ik mocht als kind mijn opa, die een aannemersbedrijf had, al helpen bij het bezoeken van klanten. Toen ik als 19-jarige student mijn vrouw en schoonvader ontmoette, die franchisenemer van een supermarkt was, kreeg ik van dichtbij mee met welke vraagstukken een retailondernemer te maken krijgt en hoe dynamisch de markt is. Ik zag de uitwerking daarvan in de winkel en het effect binnen het gezin.
Toen wist ik het zeker: ik wilde verder in de retail en er mijn beroep van maken! Hoe maak je een winkel of retailbedrijf succesvol? Welke stuurwieltjes heb je daarbij? En aan welke kun je het beste draaien in een bepaalde situatie? Hoe betrek je je medewerkers en laat je ze met passie werken voor je klanten?
Albert Heijn
Ik studeerde destijds Food & Business. Na mijn studie besloot ik dat ik verder wilde in de retail om te groeien als retailexpert. Zo begon ik na mijn studie als trainee bij Albert Heijn, en werd ik supermarktmanager. In deze tijd heb ik alle facetten van het managen van een supermarkt eigen gemaakt vanuit diverse lokale omstandigheden. Gedurende mijn carrière bij Albert Heijn kreeg ik de mogelijkheid om Bedrijfskunde te studeren. Deze studie heeft mij kennis en inzichten gegeven in de uitdagingen waarmee een bedrijf te maken krijgt vanuit verschillende disciplines.
Super de Boer
Vervolgens ben ik aan de slag gegaan bij Super de Boer als zonemanager. In deze rol heb ik franchisenemers van Super de Boer in Noordoost-Nederland mogen begeleiden en helpen om succesvol te zijn met de Super de Boer formule. In deze functie ben ik in aanraking gekomen met allerlei strategische vraagstukken die spelen bij ondernemers in de retail.
Jumbo
Vanwege de overname van Super de Boer door Jumbo, ben ik in dienst gekomen bij Jumbo Supermarkten. In de 10 jaar tijd dat ik bij Jumbo werkte, heb ik ervaring opgedaan in de aansturing van clusters van filialen in midden Nederland. Ik ontwikkelde de strategie voor winkels in allerlei type marktgebieden met zeer diverse lokale uitdagingen. In deze tijd ben ik ook veel in aanraking gekomen met de integratie van Super de Boer, en in een later stadium C1000 naar Jumbo.
In een 2e fase bij Jumbo heb ik mij kunnen toeleggen op het leiden van verschillende projectteams vanuit de strategische initiatieven van Jumbo. Door een cross-functionele samenstelling van projectteams en verschillende werkmethodieken, zoals bijvoorbeeld Agile, te gebruiken heb ik, samen met de teams, verschillende strategische initiatieven succesvol kunnen ontwikkelen en laten landen in de organisatie.
DekaMarkt
De laatste jaren heb ik mogen werken voor DekaMarkt. Hier heb ik ervaring opgedaan als (mede)eindverantwoordelijke voor het bedrijf DekaMarkt. In deze tijd heb ik mij verder kunnen verbreden, waardoor ik de samenhang tussen de verschillende bedrijfsonderdelen nog beter heb leren begrijpen. Als eindverantwoordelijke voor de ‘voorkant’ van het bedrijf, hebben we een succesvolle nieuwe strategie ontwikkeld en geïmplementeerd. Daarnaast heb ik de succesvolle integratie van de overname van DEEN winkels geleid.
Retailexpert
Door mijn opgedane ervaring leerde ik alle uitdagingen van de retail kennen en ontwikkelde me tot de retailexpert die ik als 19-jarige student graag wilde worden. Ik weet wat er speelt bij franchisenemers, ik ken de grillen van het runnen van een (lokaal) familiebedrijf, en ik snap wat er speelt op concernniveau. Door die brede achtergrond, kan ik het grote plaatje goed overzien. En door de jarenlange ervaring op verschillende posities binnen de retail, kan ik retailbedrijven helpen bij ieder vraagstuk.
Als ik één onderdeel moet noemen wat in al die jaren overeind is gebleven en naar de toekomst ook zal blijven, dan is het dat retail mensenwerk is. Het succes wordt bepaald door mensen!
Vitale strategie voor vitale retailbedrijven
Vitality Retail ondersteunt retailbedrijven op consultancy-, project- of interimbasis bij strategische vraagstukken. Dit zowel voor retailformules en -merken als ook voor franchisenemers van retailformules. Vitality Retail helpt met en aan een vitale strategie voor een succesvolle toekomst van uw retailbedrijf.
Daar komt de naam Vitality Retail ook vandaan. Een vitale onderneming is een onderneming die werkt met en aan een vitale strategie.
Een vitale strategie kenmerkt zich in wendbaarheid en een effectieve strategie-executie met volledige betrokkenheid van alle medewerkers.
Vitality Retail helpt je graag met je strategische uitdaging(en) en levert maatwerk. De manier waarop we te werk gaan kenmerkt zich in:
- Creatief
- Mensgericht
- Resultaatgericht
Vitality Retail gunt ieder retailbedrijf een succesvolle vitale onderneming en helpt hier graag bij.
Meer over mij
Naast retaildier, ben ik gezinsman. Ik ben de trotse echtgenoot van Astrid en vader van Sven en Jorrit. Samen met onze hond Bobbi wonen wij met heel veel plezier in Elden (Arnhem).
Mijn jeugd en studietijd heb ik doorgebracht in Zuid-Limburg waardoor ik ben opgegroeid en hou van het bourgondische leven en ook graag carnaval vier.
Humor is voor mij een belangrijke energiebron. Ook sport ik graag en neem ik regelmatig deel aan events zoals Hyrox, Tour du ALS, Mud runs, en Spartan races. Voor vakanties zijn wij met name te vinden in het Piliongebied in Griekenland.
Wil je mij beter leren kennen? Neem gerust contact op.
De kracht van Vitality Retail ervaren?
Kan jouw retailonderneming of -bedrijf extra expertise op strategisch gebied gebruiken? Neem contact op, ik help je graag met en aan een vitale strategie en de realisatie daarvan in de praktijk.
Let’s make strategy work!